מסעדת בינדלה (פוסט אורח)

By

יש תקופות כאלה, שבהן לפעמים מאבדים קצת את החשק לכתוב. הצטברו אצלי כבר כמה ביקורים במסעדות שרציתי לכתוב עליהן, אבל עוד לא ממש הצלחתי לשכנע את עצמי לשבת ולכתוב עליהן.

אז הפעם, פוסט אורח של עמרי מהבלוג שביתה איטלקית (ואפשר גם לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק של הבלוג שלו) על מסעדת בינדלה החדשה בתל אביב. הבמה לעמרי:

לכתוב פוסט בבלוג של מישהו אחר מרגיש לי קצת כמו לבוא לשמור לו על הבית ואז לערוך שם מסיבה מטורפת, אבל תבטיחו שלא תספרו לגיל. זה יישאר בינינו, בתמורה תקבלו פירוט על הביקור שלי בבינדלה, מסעדה איטלקית חדשה בת"א.

נראה שבינדלה נכנסה בסערה לנוף המסעדות התל אביבי ומאז שנפתחה זכתה לביקורות מחמיאות משגיא כהן בהארץ (באמת, נשבע לכם) ומעוד כמה מבקרים שפקדו את שעריה שברחוב מונטיפיורי 27. למיקום יש חלק חשוב בחוויה, שכן היא ממש קרובה להוטל מונטיפיורי ויבנה מונטיפיורי (ז"ל), באמצעו של אחד מהאזורים הכי יפים בת"א. העיצוב המדהים של פיצו קדם משלים את הביקור ויוצר את אחת המסעדות היפות ונעימות שישבנו בהן.

רק לפני שמגיעים למה שבאמת התכנסנו לכבודו – האוכל, עוד כמה מילים על ההגדרה של המקום והסיפור מאחוריו. קשריה של משפחת בינדלה לעולם המזון חוזרים יותר מ-100 שנה אחורה וכיום היא מייצרת יין, גראפה ושמן זית באיטליה ומנהלת לא פחות מ-40 מסעדות בשווייץ. המסעדה מוגדרת כ"אוסטריה", שבאופן מסורתי נחשב למקום בו מגישים יין ואוכל פשוט.

אפשר להגיד על המנות של רועי סופר – אקס פנגיאה וסרדיניה – שהן פשוטות, אך למרות שזהו אחד מקסמיו של המטבח האיטלקי וזה נכון גם במקרה זה, יהיה זה עוול לעצור בפשטות. סופר בנה תפריט מודרני שמתכתב עם המסורת האיטלקית והביצוע לאורך כל הדרך שומר על רמה גבוהה במיוחד. אנחנו הזמנו חמש מנות וקינוח וכל אחת מהשש הייתה טעימה, כולן למעט אחת גם הותירו אצלנו רושם מיוחד.

אז מה אכלנו? התפריט של בינדלה מחולק לחמש מחלקות: קרודו בר (מנות ראשונות קרות), ראשונות חמות, פסטה (מנת ביניים), דגים ופירות ים, עוף ובשר. בזמן האחרון אני בקטע של לאכול לאט – מזמין במקטעים, יותר מנות חלוקה ופחות כל אחד בוחר משהו אחד ומתמקד בו.

במקטע הראשון הזמנו מהקרודו בר אינטיאס מתוק-חריף-חמוץ ומנה בשם ויטלו טונטו, אליהן צירפנו פולפטה. המלצרים (השירות סופר מקצועי) ממליצים לאכול את האינטיאס בביס אחד, כדי ליהנות יחד מערבוב כל הטעמים (פרוסה דקה של שורש סלרי, תבשיל פלפלים, צ'ילי טרי, שמן זית ולימון). מדובר במנה מעולה, אך לעיתים הדג מעט נעלם בכל המיקס.

בינדלה

הוויטלו טונטו היא מנה של נתחי שייטל דקים, שמגיעים עם רוטב טונה וצלפים, סלט רוקט והקרוטונים הכי חמאתיים שאכלתי אי פעם. גם פה מדובר במנה שעדיף לאכול יחד את כל מרכיביה, שיוצרים ביס הרמוני להפליא ומחמיאים אחד לשני.

הפולפטה – קציצות כרישה, ריקוטה, פרמז'ן וגבינת עיזים בתבשיל עגבניות וחצילים – הייתה אחת מכוכבות הארוחה. הגיעו שלוש קציצות נימוחות עם טעמי גבינה עזים בדיוק במידה הנכונה. ציפוי הפולנטה נתן מעט קראנץ' נחוץ. אין ספק שבקרוב אנסה להכין גרסה משלי לקציצות האלו.

אחרי כמה דקות מנוחה ועוד קצת יין (אדום: פוסולופאיו, רוסו די מונטפולצ'יאנו, 2012 של בינדלה) עברנו למנת ביניים, מרשימת הספיישלים של הערב: רביולי במילוי פורצ'יני, שהוגש עם אספרגוס, פרמז'ן וקוביות שורש סלרי מטוגנות. המנה לוותה במעט חמאה והמילוי של הפורצ'יני לא השתלט על הטעמים שלה.

בינדלה

התלבטנו אם להמשיך לאחת מהמנות העיקריות משתי המחלקות האחרונות, אבל בסופו של דבר בחרנו במנת פסטה נוספת כי לא נרשמה התלהבות יתרה מההיצע בקרב מחלקות הים והבשר.

הלכנו על פסטה אל פורנו, שהיא מנה של שני קנלוני ממולאים בעגל עם מסקרפונה, עגבניות ופרמז'ן. דווקא זאת, על אף היותה טעימה מאוד, לא הותירה עלינו יותר מדי רושם. בטח לאור ארבע המנות שהקדימו אותה, אולי כן היה שווה לנסות לעבור למחלקות הבאות. בפעם הבאה.

קינחנו בטירמיסו עם שברים של פולי קקאו, ששמר על הקו הקלאסי ולא הכביד מדי.

בינדלה

לסיכום, יצאנו מבינדלה מרוצים, שבעים ועם חשבון שיחסית למסעדות טובות בת"א לא קפץ מעל הפופיק – באזור ה-450 שקל לחמש מנות, קינוח ובקבוק יין (115 שקל) לשני אנשים. עצוב שזהו הסטנדרט הסביר בימים אלו, אבל בהנחה שזהו המצב אז עדיף להוציא סכום כזה ולקבל עבורו תמורה מלאה, טעימה ובאווירה כיפית ונעימה. החבר'ה בבינדלה התאהבו בתל אביב ולכן פתחו פה מסעדה, מתוך כוונה להפוך אותה לנגישה לכמה שיותר אנשים מבחינת אוכל ותמחור. נראה שתל אביב כבר התאהבה בהם חזרה.

1 Comment
  1. […] שחזרתי קציצות כרישה וגבינות שאכלנו הצדיקה ואני במסעדת בינדלה. מה הקשר ביניהן למונדיאל? אין באמת, אבל אפשר לאכול אותן […]